“Susadai” og “Aur-gun”

Det er dei to einaste orda eg kan paa Kambodiansk. Det betyr ”hei” og ”takk”. Ein kjem jo eit stykke paa veg med det, men dei fleste som bur i Kambodjsa paa dei mest turistbesokte plassane kan litt engelsk. Dei kan iallefall ”only one dollar” , ”special price for you” , Want tuk-tuk?” og ”massage?”

Grensa mellom Thailand og Kambodsja.

Siem Riep
Vi kjorte buss fraa Bangkok over grensa til Kambodsja og til byen Siem Riep. Etter aa ha sjekka inn paa hotellet blei vi henta i tuk-tuks og kjort ut til ein liten landsby litt utanfor byen der vi besokte ein lokal familie som G Adventures har avtale med. Der fikk vi ein liten omvisning og informasjon om korleis dei lever der. Dei fleste er fattige jordbrukarar som dyrker ris, men den familien vi var paa besok til var ganske velstaaende. Dei serverte oss middag som besto av tradisjonelle kambodianske rettar og vi satt paa puter paa golvet og spiste med spisepinnar.

For ein fantastisk god mat dei har her! Dei bruker mykje kylling kokt i kokosnottsaus med friske gronnsaker, eller currysaus og ris eller nudler som tilbehor. Synd det ikkje finns kambodianske restauranter i Norge slik at eg kan faa tak i slik mat naar eg kjem heim.

Chicken Curry Khmer Style, servert i ei kokosnott.

Gode og mette etter middagen blei vi kjort tilbake til sentrum og The Night Market og Pub Street i tuk-tuks og vandra rudt der og saag, shoppa litt og tok oss ein ol. Alt er vanvittig billig i Kambodsja, iallefall viss ein er flink til aa prute. Den uoffisielle valutaen er amerikanske dollar. Ein kan faa middag og drikke paa restaurant til berre 5-6 dollar. Ellers koster det meste berre 1 dollar; ol, 20-pakning royk, brus, is, chips, smykker osv = 1 dollar!

Neste dag var vi paa ein guida tur som inkluderte besok til ulike tempel, lunsj paa ein lokal restaurant og baattur paa Tonle Sap Lake og ut til ein flytande landsby. Det mest kjente tempelet, Ankgor Wat er paa UNESCOs liste over verdas kultur- og naturarvstader. I eit av dei andre tempela vi besokte, Ta Prohm eller Jungle Tempe, blei delar av filmen Tomb Raider spilt inn.

Eit av dei mange byggverka Angkor Wat bestaar av.

Buddhafigur

Plutselig fant eg en grisunge! Trur den var i live, berre veldig trott.

Ta Prohm, tempelet der deler av Tomb Raider blei spilt inn.

Digre tre i Ta Prohm (Jungle Temple)

Buddha paa rekke og rad

Smiler tilbake til Buddha.

Under baatturen  om ettermiddagen satt vi paa taket til baaten og fikk litt etterlengta bris. Det er vanvittig varmt og fuktig her. Men eg liker varmt, saa eg skal ikkje klage. Baaten tok oss ut til den flytande landsbyen der vi gikk ”ombord” paa ein av ”gardane” der. Dei lever av krokodilleoppdrett og logisk nok, fiske. Dei tjener nok litt paa turistane som besoker byen ogsaa. Vi fikk tilbud om aa kjope ol eller brus og fikk smake paa ferskvannsreker og stekt slangekjott! Ein liten gutt paa rundt 10 aar kom bort til oss med ein slange rundt halsen og tilbaud oss aa faa holde den ”one dollar, one dollar”. Creepy!

Koser oss pa taket paa baaten.

Ein flytande landsby

Reker til venstre, slangekjott til hogre. Slange er ganske godt faktisk, smaker bacon.

Phnom Penh
Stopp nummer to i Kambodsja var hovudstaden, Phnom Penh. Det er ein travel millionby som er verdt eit besok, men 1-2 dager der er nok. Vi var paa Tuol Sleng Genocide Museum, det tidlegare Security Prison (S-21) i ”Democratic Kampuchea” fraa 1975 – 1979. Oppretta etter ordre fraa Pol Pot og brukt som torturkammer og fengsel for tusenvis av uskuldige kambodianske menn, kvinner og barn til og med smaa babyer. Vi hadde ein lokal guide med oss som fortalte grusomme detaljer om kva som hadde foregaatt der paa 70 tallet.

Ein av Security Prison (S-21) sine bygningar.

Det blei ikkje akkurat ein lystig dag, men det er viktig for Kambodsja at folk veit kva som skjedde her, og slik unngaa at historien gjentar seg

Sihanoukville
Vi reiste til Sihanoukville paa same dag som kambodianske folk starta nyttaarsferien sin. Land der majoriteten av befolkninga er buddhister feirer nyttaarsaften 15. april. Det var mykje trafikk paa vegen den dagen, ja for ikkje aa snakke om tuting. Har endaa ikkje skjont kor tid og kvifor dei tuter egentlig, og det er ikkje sikkert det er nokon logikk i det heller. Tut nar du foler for det, altsaa heile tida.

Mange skulle same veg som vi, til Sihanoukville der strendene er. Men naar vi kom fram regna det! Det var ikkje ein del av planen for vi skulle paa baattur ut til ei oy og snorkle. Det blei ikkje noke av den turen, men heldigvis slutta det aa regne etter eit par timar og sola kom fram saa vi kunne ligge paa stranda.

Paa strender som tiltrekker seg vestlege turistar kryr det ogsaa av lokale selgarar. Eg klarte aa bli uvenn med ei av selgardamene som tilbaud massaaage, pedikuuur, manikuuur og leg-shave. Nettopp paa grunn av det siste. Eg blei ganske fornaerma naar ho kom og paasto at eg trengte aa barbere leggane mine. Det trengte eg absolutt ikkje! Gaar daa ikkje paa stranda uten aa shave leggane mine forst. Forst sa eg berre ”No thanks”. Men naar ho ho fortsatte og og rynka nasa mens ho peikte paa leggane mine sa eg ”You’re being a bit rude now you know”. Det skulle eg tydeligvis ikkje ha sagt. Eg fikk henne i det minste til aa slutte aa mase  og gaa videre. Men kvar gong ho og selgervenninnene hennar passerte oss etter det gav ho meg the evil eye og knurra ”Oh, it’s you again” og noko paa kambodiansk, som eg helst ikkje vil vite kva betyr. Saa no har eg laert meg at eg kun skal seie ”No thanks” og ingenting meir enn det uansett kor frekke og paagaaende dei er.

Langs Occheuteal Beach i Sihanoukville ligg restaurantane og barane paa rekke og rad. Vi spiste paa ein BBQ-restaurant som hadde fantastisk grilla fisk og sjomat. Digg aa sitte paa stranda aa ete god mat og drikke, hoyre paa bolgene som slaar mot land og sjaa paa yrande folkeliv langs stranda.

Veien til stranda

Skumring paa Occheuteal Beach.

Hehe.. satt og spiste frokost i restauranten paa hotellet og plutselig gikk det ei ku forbi paa fortauet.

Kunne gjerne ha blitt verande lenger i Sihanoukville, men vi var der berre i to dager for vi dro vidare og kryssa grensa til Vietnam i dag.

Sjolv om Vietnam er nabolandet til Kambodsja virker det som om det er totalt annleis. Det vil vise seg om forsteinntrykket mitt er riktig i lopet av dei 12 neste dagane eg er her.

En tanke om ““Susadai” og “Aur-gun”

1. Hehe, Trine. Du skilte deg litt ut på båten. Tydeleg at du er den einaste som har fått sol på kroppen før Asia ;)
    Ellers likar eg oppdateringane dine! Du er fliiiink!

Legg igjen et svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>