Laos – Vilt, Vakkert og Vaatt

Laos er virkelig eit vakkert land. Vakker natur, vakre tempel, vakre byer og vakre Mekong River. Det ville og vaate i Laos kjem eg tilbake til litt seinare..

Vi besokte tre byer i Laos og tilbragte dei to siste dagane i baat paa Mekong River.

Vientiane

Fraa hovudstaden i Vietnam til hovudstaden i Laos, og snakk om overgang! I Vietiane er det berre litt over 200 000 innbyggarar og dei er rolige, bedagelige, hoflige og smilande. Skjonte ingenting naar bilane plutselig stoppa for aa sleppe meg over gata, heilt annerledes enn i Vietnam. Herlig aa endelig kunne senke skuldrane og gaa aa sjaa seg rundt, uten aa maatte springe i sikksakk for aa unngaa tutande mopeder og ropande selgarar. Folk seier” hei” (“Sabaai-dii” paa Lao) berre for aa helse og ikkje nodvendigvis for aa selge deg noko. Kvart land har sin sjarm, men Laos maa vere blant dei mest  sjarmerande.

I Vietienne leigde vi to TukTuks og kjorte rundt for aa sjaa dei mest populaere turisttraksjonane

TukTuk, TukTuk

Patuxay eller Victory Gate of Vientiane. Bygd I 1962, men aldri fullfort. No brukt som oppholdsstad og utkikkspunkt.

Wat Pha That Luang (Golden Temple)

Ho Phra Keo, eit av Vientianes eldste tempel

Dagen etter leide vi syklar og sykla rundt i byen og langs Mekong River

Snill trafikk, saa det er trygt aa sykle i gatene i Vientiane.

Langs Mekong River

Regnsesongen har saavidt starta saa The Grand Mekong er endaa ikkje saa Grand der den renn forbi Vientiane, men kan saavidt skimtast som ein liten bekk i bakgrunnen.

Dagen etter gikk turen vidare til med buss til Vang Vieng. 80% av vegane i Laos er daarlige grusvegar, saa det var ikkje akkurat  4 behaglige timar.

Men sjaa kva eg fant som eg kunne ha som niste paa bussen!

Ekte knekkebrod, fra Kavli, importert fraa Norge og kjopt paa supermarkedet i Vientiane! Endelig noko anna enn kvitt brod og sote kjeks.

Vang Vieng

Det er her det ville og vaate I Laos foregaar. Tubing! For dei som ikkje har hort om det for, er det kort fortalt at ein leiger seg ein tube(gummi-ring) og tar den med til elva. Der finn ein den forste av mange Tubing barar og starter oppvarminga. Det er som regel aa kjope seg en “bucket”, altsaa ei lita botte med mykje Laos Whiskey og lite blandevatn. Naar ein er ferdig med botta (og det gaar som regel fort, for dette foregaar midt paa dagen og man er torst i varmen) finn ein tuben sin igjen og flyter nedover elva til neste bar og neste “bucket”. For aa faa litt ekstra action mellom drikkinga har enkelte av barane slengtau og sklier som ein kan herje med. Sok opp pa Youtube, saa kjem det opp mange videoar av galskapen.

Det er mange som prover aa faa slutt paa Tubinga i Vang Vieng sidan saa mange har blitt skada eller mista livet dei siste aara. Men Tubing er hovudgrunnen til at saa mange turistar kjem til Vang Vieng, sjolv om det faktisk finns andre alternativ til aktivitetar aa gjere her. Det er mange grotter ein kan besoke, fjellklatring, ein kan leige sykkel og sykle ut til dei mindre landsbyer utanfor byen og besoke tempel. Eller ein kan reise paa kajakk-tur, som eg valgte aa gjere. Voksen som eg er droppa eg Tubinga, fordi det er uansvarlig og dumt (men..kremt, ja – hadde vi vore fleire dager i Vang Vieng hadde eg nok provd Tubing eg og, innrommer det). Kajakkturen inkluderte grottetubing, lunsj, tur til grotte med buddhafigurar, kajakking ca 10 km nedover elva og stopp paa ein av Tubingbarane for en drink, alt med eigen guide. Det viste seg at vi dessutan fekk litt meir spenning enn vi hadde forventa paa grunn av det voldsomme regnet den morgonen.

Dette bildet er tatt ca 15 minutt etter vi kom ut igjen av grotta. Ein kan sjaa tubane til hogre og skimte grotteopningen og tauet vi drog oss innover med. Naar vi starta var vatnet ein halv meter lavare enn paa bildet, men det steig overraskande fort mens vi var ca 100 m inni fjellet. “We go back now, water is coming” sa guiden vaar.
Flaks! Baade at vi kom oss inn og fikk oppleve det, og ikkje minst at vi kom oss ut igjen.

Eg vil ha matpakke innpakka i bananaleaf kvar dag!

Ein av fleire grotter i Vang Vieng

Buddha i fjellet

Deler av brua har blitt tatt av elva, og guiden sjekker om resten av brua er trygg

Nope, det var den ikkje. Daa var vi stuck paa feil side av elva, med 1 stk vaat men uskada guide.

Men det finns loysingar for alt. Loysinga her var ein gammal og smal trebaat, med ein sliten motor som hosta og harka og sleit mot den strie strommen. Men etter eit par nervepirrande minutt var vi trygt over paa den andre sida.

Saa var vi klare for kajakk nedover elva. Litt nervose sidan elva var saa stor, men det var smaa stryk og lett og styre kajakken. Mange rolige parti og nok av tid til aa sjaa seg rundt, jungel og dramatiske limestone fjell paa begge sider av elva. Nydelig!

Etter 10 km stoppa vi og parkerte kajakkane ved ein av Tubing barane.

Fire fornogde. Digger skiltet “Free beer tomorrow”. Det hang alltid oppe..hehe. Det var ikkje siste bar heller. Luringane!

Elva var ikkje heilt trygg denne regnfulle dagen, nei. Kunne risikere aa bli truffe av diverse som kom flytande, tre, kvistar, hus!

Eg fann meg ein hund aa drikke ol med, ein olhund rett og slett.

Kosa meg glugg i hel

Tre Tuberar flyt forbi.

Ja forresten, ein annan ting ein kan gjere i Vang Vieng er aa fotografere den nydelige solnedgangen og elva.

Men det mest innlysande aa gjere i Vang Vieng er aa ta seg ein fest, enten du gjer det i elva eller i ein av dei mange barane. Feststemninga er paa topp og  Laos Whiskey’en flyt. Vang Vieng er definitivt vill og vaat!

Luang Prabang

Etter nok ein  lang og humpete busstur kom vi til vakre Luang Prabang.

Det er ein koselg liten by der arkitekturen er prega av den franske kolonitida. Innbyggarane er venlege og har ein laidback livsstil. Det er mange restauranter og butikker, og det er fint aa spasere I gatene og berre sjaa seg rundt. Om kvelden har dei eit veldig bra Night Market med utrulig mykje fint! Hadde det ikkje vore for at sekken min er naerare 20 kg og saa sprengt saa det gaar an aa faa den, hadde eg nok shoppa som ein gal.

Vi sto opp grytidlig ein morgon og gikk for aa sjaa ein av dei viktigaste religiose seremoniane i Laos. Kvar morgon samler folk seg i gatene og har med mat, og rett for soloppgang kjem munkane paa rekke og rad og tek imot maten. Dei har berre lov til aa ete for klokka tolv om dagen og kun mat som er donert til dei fraa andre.

Munkane tek imot maten innbyggarane i Luang Prabang gir dei.

Eit av dei mange tempela i byen

Riskaker som torker i sola.

Arkitekturen er prega av den franske kolonitida, men akkurat dette minna meir om eit gresk hus.

Koselige gater.

Etter aa ha spasert ei stund er det paa tide med litt leik og morro

..og ein iskaffe paa ein av restaurantane langs elva.

Viss ein vil faa med seg solnedgangen over byen kan ein gaa dei litt over 300 trappetrinna opp til Mount Phousi.

Paa toppen finn ein Wat Chomsi,  bygd i 1804.

Mekong River

Rigging av Night Marked er i gang.

Cruising up Mekong River

Saa var det klart for to late dagar i baat paa Mekong River mot Thailands grense.

Baaten vaar var ikkje saa stor, men den var veldig lang.

Grotte i fjellet

Ein einsam fiskar

Waterbuffalos

Til slutt eit lite tips for dei som har blitt bitt av mygg i sorostasia. Gloym Eurax, her er det  ulike former for Tigerbalsam som funker! I Thailand: Thaibalm og i Laos: White monkey holding peach balm. Same-Same, og er veldig effektiv. Eg skal hamstre!

White monkey holding peach balm = Laos Tigerbalsam

2 tanker om “Laos – Vilt, Vakkert og Vaatt

1. Det så skikkelig idyllisk ut i der :) så gønt og frodig og fint. æ ligg i senga mi med Melis vedsiden av mæ no. men han skjønne ikkeno når æ vise bildan av dæ da, hehe. koz fra oss <3

• Hahaha.. kjenne han meg ikkje igjen altsaa? Kanskje han blei litt sjalu og fornaerma naar han saag olhunden eg blei venn med i Laos :P Klem tilbake til begge <3

Legg igjen et svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>